تحولات لبنان و فلسطین

منابع رسانه‌ای از چهار حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به ویژه محله حاره حریک در حالی خبر دادند که برخی ناظران می گویند دشمن اسرائیلی می‌داند بانک اهدافش تمام شده است و با این حملات معادله‌ای را وضع نمی‌کند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت

 شبکه المیادین در این باره گزارش داد که صدای انفجار شدید در ضاحیه جنوبی بیروت به گوش رسیده است.

این شبکه اعلام کرد که گزارش‌های اولیه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه حکایت دارد.

شبکه العربیه نیز در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی قبل، چهار بار ضاحیه جنوبی بیروت و به ویژه محله حاره حریک را بمباران کرد.

این حملات پس از توقف یک هفته‌ای حملات صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت، انجام شده است.

خبرنگار شبکه المسیره در لبنان نیز در این باره گفت: حملات صهیونیست‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که طی حدود یک هفته گذشته ضاحیه جنوبی بیروت شاهد آرامش نسبی بود.

وی گفت: دشمن اسرائیلی می‌خواهد با هدف قرار دادن مجدد ضاحیه جنوبی بیروت از بازگشت شهروندان به خانه‌های خود جلوگیری کند.

وی همچنین افزود: دشمن اسرائیلی می‌داند که بانک اهدافش تمام شده است و با این حملات معادله‌ای را وضع نمی‌کند، بلکه می‌خواهد میزان جابجایی اجباری اهالی را افزایش دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) بیش از سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است و اکنون برآورد می شود که تعداد عملیات های این جنبش بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ مورد شده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.